Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018

Προσωπική Ευθύνη


Σήμερα έλαβα το εξής μήνυμα μαζί με ένα σωρό άλλα παράπονα για τη διαγωγή μου:
■ "Πέτρο αν κοιτάξεις τα μηνύματα σου, θα βρεις δικά μου [όπου] ζητώ βοήθεια για άτομο που χρειαζόταν ιατρική κάνναβη. Ο άνθρωπος απεβίωσε δυστυχώς με φρικτούς πόνους."

Λαμβάνω προσωπική ευθύνη για όλα τα άτομα στα οποία δεν πρόλαβα να ανταποκριθώ έγκαιρα και που πέθαναν με φρικτούς πόνους.

Oμολογώ και την αρρώστεια μου. Ήμουν σε ένα πολύ ευάλωτο στάδιο της ψυχικής μου ζωής όταν μελέτησα την Ασκητική του Νίκου Καζαντζάκη. Λόγω της αρκετά μεγάλης ανωμαλίας που είχε προηγηθεί στη ζωή μου, δυστυχώς εντυπώθηκε βαθιά μέσα μου - ίσως σε υπέρμετρο βάθος - η φράση:
■ "Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω."


Ομολογώ πως ακόμα με βασανίζει. Και είναι φανερό, γιατί κάποιοι το χρησιμοποιούν για να με πληγώσουν. Δεν ξέρω πως να αναστήσω ξανά όλους εκείνους που πέθαναν και δεν τους πρόλαβα. Ούτε και πως να σβήσω τους πόνους που υπέφεραν άδικα και αχρείαστα.

Δεν ξέρω πως να επωμιστώ τη φροντίδα όλων των ανθρώπων που έπρεπε να τους φροντίζει το ιατρικο-πολιτικο-οικονομικό μας σύστημα, την οποία σήμερα όχι μόνο τους την αρνείται αλλά και τους απαγορεύει να επιζητήσουν αυτή τη φροντίδα που χρειάζονται από άλλες πηγές. 

Αλλά συνεχίζω να προσπαθώ.
Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net 

* * *

2 σχόλια:

  1. Όχι Πέτρο- όχι. Ούτε για μία στιγμή. Εσύ σώζεις κόσμο κάθε μέρα- ο κόσμος όμως δεν μπορεί ούτε να το περιμένει ούτε να το απαιτήσει από σένα. Ξέρουμε- και ξέρουν οι ασθενείς σου που έχουν την τύχη να σε έχουν δίπλα τους- τι προσφέρεις και με τι κόστος. Σε χρειαζόμαστε και αύριο- μη σε ρίχνουν οι τα του σήμερα τα άδικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όχι Πέτρο- όχι. Ούτε για μία στιγμή. Εσύ σώζεις κόσμο κάθε μέρα- ο κόσμος όμως δεν μπορεί ούτε να το περιμένει ούτε να το απαιτήσει από σένα. Ξέρουμε- και ξέρουν οι ασθενείς σου που έχουν την τύχη να σε έχουν δίπλα τους- τι προσφέρεις και με τι κόστος. Σε χρειαζόμαστε και αύριο- μη σε ρίχνουν οι τα του σήμερα τα άδικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή